In a land of myth, and a time of magic, the destiny of a great kingdom rests on the shoulders of a young boy. His name... Me(eeeeeeeeee)rlin.



Jag har i princip tillägnat det här jullovet till olika maraton. Det första som gick av stapeln var Merlin-maraton säsong 2!!! Jag, Dena och Emma var sjukt peppade (den här serien ÄGER trots vissa bristande öh... specialeffekter) och vi började klockan ett på eftermiddagen en vanlig jullovsdag. En kladdkaka, en daimtårta och tjugo mandariner senare var klockan ungefär tolv på natten och vi hade sett alla 13 avsnitt av säsong 2. Yey! Det var helt awesome! För säkerhets skull ska jag väl inte spoila nåt men jag kan i alla fall säga att man får ser Bradley James (prince Arthur) utan tröja väldigt många gånger och Colin Morgan (Meeeerlin) grät väldigt många gånger. Det var betydligt mer action och heavy drama i den här säsongen. Dena hoppade flera gånger upp och ner i soffan och skrek "Han ska dö, han ska dö!"
Hon är inget Uther-fan.
Camelot skulle vara i stor fara om Uther dog och Arthur blev kung. Arthur är nämligen väldigt korkad ibland, och kan inte se det som är mest obvious som pågår precis framför näsan på honom (som att Merlin räddar han liv hela tiden). Riket skulle nog gå under om inte Merlin var där och räddade öh... i princip alla. 
Det roligaste är i alla fall att Arthur och Merlin har en hemlig romans med varandra. Det är så hemligt att det inte ens visas i serien. Man måste fatta det själv. (Jag VET att det ÄR så.) 

Kommentarer
Postat av: D

Hahahahahahaha! EPIC!

2009-12-28 @ 18:56:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0