"Books had instant replay long before televised sports." ~Bern Williams

Jag har bestämt mig för att städa, rensa och ev möblera om i min bokhylla. Har börjat med en liten inventering över vad som finns bland hyllornas djup. Efter att ha rensat bort örhängen, hårnålar, snoddar och en burk tapetklister (jag skojar inte, den stod faktiskt där) kom jag fram till själva böckerna.
Efter att direkt ha rensat ut åtta böcker visade det sig att jag för tillfället har 122 böcker i min bokhylla. Jag gjorde en liten överblick och kom fram till följande:

Jag har;

77 = Skönlitterära (vad fasen är de andra 45? Lexikon eller???)
50 = Skönlitteratur på engelska
27 = Skönlitteratur på svenska
23 = Pure Chic lit
17 = Meg Cabot-böcker
15 = Som jag inte har läst! Hur fasen kan det komma sig???
14 = Harry Potter-böcker
8 = I SPY
6 = Inredningsböcker
6 = Lexikon
5 = Manga-böcker
3 = Såna böcker (tragiskt lite)
2 = Skrivna av norska författare
1 = Endast för att den har en cool framsida + en cool titel

Jag har även en gammal dagbok, en bok om 80-talet och Mina Vänner - Mary-Kate och Ashley Olsen i bokhyllan. Den sistnämnda är inte direkt nån bestseller.

Böcker som jag måste införskaffa är: de resterande sju Georgia Nicolson-böckerna och En liten kärlekssång. Dena varför skriver vi nästan aldrig om böcker på bloggen? Detta måste åtgärdas. Jag har ju 77 böcker jag kan skriva om, samt typ 20 stycken utrensade (läs: som jag gillade när jag var tolv) i en låda under sängen i mitt rum.

Slutligen, varför i h*****vete står Bröderna Lejonhjärta i vardagsrummet och inte i MIN bokhylla?!?! Måste genast gå och stjäla den och ge den en hedersplats i mitt rum.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Men Anna! Vad är såna böcker för ngt? scandalized

2010-04-05 @ 21:26:14
Postat av: Anna

Såna böcker = Bögböcker!!!



Folk stirrar inte lika mycket om man säger så...

2010-04-06 @ 16:39:52
URL: http://skymf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0