"Ingenting är omöjligt!" ~ Gunde Svan

Klockan är åtta på kvällen. Vi sitter bänkade framför tvn. Anna och Denas favoritprogram har än en gång börjat på tv - med Gunde Svan.

Fångarna på fortet är obesegrat det bästa svenska tvprogrammet någonsin (med Gunde Svan). Säsongspremiären var ingen besvikelse (förutom en förfärligt sjuttiotals-gaying gubbe som hade ersatt Fader Foura). Anna squealade över att Elektra var med som deltagare, och det första skrattet av oss kom när deltagaren Marie Svan presenterades - som Gunde Svans fru.

Det var en mycket spännande en och en halv timme där Dena löste två av tre gåtor och Anna kom på kodordet som fick det att regna pengar. Vi känner oss väldigt stolta.

Det bästa med hela programmet är nog ändå intromusiken. Och Gunde Svan förstås.

Dena: Vart kommer Gunde Svan ifrån, för att ha fått en sån dialekt?
Anna: Han kommer från Dalarna*

*Detta ord ska sägas med riktigt djupt dalmål.








Gåta 1: (Löste Dena inte)

När du inte vet om mig, då finns jag - och när du vet om mig, då finns jag inte. Vad är jag?

Gåta 2: (Löste Dena)

Jag kan vara härlig att vara, men inte härlig att få i mig. Vad är jag?

Gåta 3: (Löste Dena)

Varför är Oändligheten längre än Evigheten?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0