Sova? Nix. Hosta? Jawhol!! Möö, jag orkar inte...

Oh, härliga morgon
Damdeli-dam

Vaknade den förvånandsvärt tidiga tiden 05:55 utan att kunna somna om. Det enda sällskapet jag hade var mina egna hostningar. Ända sedan hemkomsten från Billy-Shakespeare-land (AWESOME RESA!!!!! En sammanfattning kommer senare när Skymf-duon har samlat ihop sig och kan skriva ner alltihop på bästa sätt) har jag haft äran att drabbas av en extrem förkylning. Jag låter numera som en långtidsrökare i målbrottet (hm... en sådan person skulle behöva börja röka i två-års-åldern för att uppnå den hesa rökrösten när målbrottstiden infaller... creepy). Annas pappa var tvungen att sticka in huvudet i Annas rum i förrgår för att kolla att det verkligen var jag som satt där. Förmodligen var han orolig för att Anna umgicks med en långtidsrökarhuligan eller vad föräldrar nu oroar sig för.

Mina egna mutti und vati oroar sig inte ett enda dugg för mig, de snarare ingorez-vousar mig. I all välmening sa jag god morgon till mamma när hon bryskt kom in i mitt rum häromdagen när jag fortfarande inte riktigt hade vaknat. Hon höll handen för munnen och letade blint igenom en klädhög med den andra. (Den andra handen alltså. För hon har nämligen bara en mun.)

"Mvar har douh den dääer behåån shom douh bville ha tuvättad?"

Hon vägrade att gå i närheten av mig för att inte bli smittad. Det hjälpte i alla fall inte särskilt mycket, för nu har hon blivit förkyld ändå.

Hur som helst, jag måste skynda mig att må bättre och samla gänget till VVEM's (Väldigt Viktiga och Enastående Möten) för det är mycket som ska göras innan Stalag 14 börjar. Fast egentligen tycker jag inte att skolan är som Stalag 14. Det behöver ett nytt namn. Jag tror jag ska börja kalla det för Der Spielplatz (lekplatsen) för leker är nästan det enda vi gör på det där stället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0