Man kan inte bara lägga sig och dö i skidbacken...

Idag har jag och pappa varit ute och åkt längdskidor. Det var trés trés amusant. Strålande sol och fåglar som kvittrade och... herregud vad jobbigt det är att åka skidor!
Efter ungefär en halvtimme var jag dödstrött och ville helst bara lägga mig ner i snön. Men man kan ju inte bara lägga sig ner och dö i skidbacken heller! Jag kämpade på ända tills slutet och blev alldeles varm i kroppen när jag såg att vi hade kommit tillbaka till startstället. Jag antar att det var så Sam måste ha känt det när han återvände till sitt kära Fylke.
När jag väl hade "kommit i mål", flyttade jag mig från spåret och la mig ner i snön och dog. Det var gudomligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0