“All good things arrive unto them that wait - and don't die in the meantime” ~ Mark Twain

Efter så många veckor av abstinens var fredagen äntligen här! Dagen började med skola som var so, so. Först var det AL (arbetssätt och lärande) där Lars gav oss en konstig upg om WoW (spelet). Sedan var det IR (Internationella Relationer) där vissa redovisade sina konflikter bla Anna. Jag redovisade i torsdags så efter att ha lyssnat på Anna om Afghanistan sov jag igenom den resterade timmen och vaknade upp lägligt för att höra att Koreakonflikten är USAs fel. Kan inte säga att jag är förvånad.
På franskan sen var det som om jag rökt på. Nora avbröt sig tre gånger för att fråga om någonting var fel. Det säger väl något om mig om läraren tror att något är fel bara för att jag log och faktiskt lyssnade på vad hon sa?
Lunch på Balder där Anna och jag började än en gång diskutera varför Jensen Ackles hade så enkla vanliga namn i vad han än spelade. Dean i SN, Eric i The Days of Our Lives, Jake i Devour, Ben/Alec i Dark Angel och Jason i Smallville. Vi kunde däremot inte komma ihåg vad han hette i My Bloody Valentine 3D. Anna, det var Tom! 
Efter det var det bara att traska ner till simhallen och simma. Jag hade inte varit där på två år, nu har jag varit där tre ggr på två veckor. Konsum (aka Coop Nära) = Blockchoklad.
Väl inne i Annas varma hem var vi tvungna att skynda på. Vi skulle hinna äta, baka och se på Bondai Beach innan Emma kom kl 7. Vi hann äta och baka grunden. När vi var klara med det var det bara en kvart kvar av Bondai Beach och det var en kvart om en kille som var mormon och skulle sluta för att åka till Filippinerna för att missionera.
Snacka om dåligt första intryck för mig! Medan vi väntade på att kakan skulle vara klar i ugnen såg vi lite på Jerry Springer show. Fan vad fejk! Första gästen var en kvinna som kom ut och sa: "I want to tell my boyfriend we are through because I'm sleeping with my daughter." WTF?! Och då tog hon av sig kläderna.

Emma kom och vi började fixa tårtan. När vi satt ut den för att låta den kallna spelade Anna musik (Piano, gitarr och en storleks skiftande flöjt) och dansade. Hysteriskt. Sedan skulle vi dekorera tårtan. Då blev det knepigt. Den vita chokladen smälte men började klumpa ihop sig. Problem! När vi fått ner den i en strut så blev det jädrigt varmt. Panik! Vantar kom till undsättning. Tillåt mig påpeka att vi alla hade åtminstone ett skrattanfall under tiden. Äntligen är tårtan klar och vi kan börja se på det efterlängtade avsnittet av Supernatural.

Avsnittet var underbart! Lite besviken blev man för att det var ännu ett filler avsnitt med det var väldigt bra ändå. Det enda som freakade ut mig var hur mycket jag tyckte synd om Crazy!Dean när han satt i sitt lilla hörn och var ja, crazy.

När allt var över var det fortfarande relativt tidigt så jag och Emma fick Anna att se första avsnittet av Glee.
Finn kan inte sjunga. Punkt.

Hela kvällen slutade men en något underlig händelse. När vi gått ner för att Emma skulle fara upptäckte jag den största revan någonsin bak på mina byxor.
Hur tusan var det möjligt? Efter simningen hade de varit hela. Vi hade inte hör något, jag hade inte känt något. Mystery, mystery...

En sjukt bra fredag var vad det var!!!





Också mina mystery byxor och mina trosor med lila hästar på:



Bye bye till dem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0