“It's so lonely when you don't even know yourself.”

Igår började skolan igen. Typiskt. Natten innan hade jag suttit uppe och läst ut den sjätte Darren Shan boken. Den var underbar och jag låg i sängen och squeelade klockan 3 på natten. Jag längtar tills jag får tag på den sjunde.
Iallafall så vågade jag inte somna för jag visste att jag inte skulle kunna vakna upp i tid till skolan (jag hade japanska och började 8:00). På bussen märkte jag att jag bara hade en vante i handen fast jag haft två när jag gick hemifrån. Jag hade tappat en vante! Skola var som skolan alltid har varit, tråkig, jobbig och ett deprimerande tidsfördriv.
Efter skolan skulle jag ta mig till simhallen och köpa ett klippkort, jag ska börja simma, och jag lyckades få skjuts av Papa. Woho! På simhallen däremot hade de slut på kort och efter en snabb tur till lagret blev kvinnan i kassan tvungen att sälja mig sitt eget kort. Hahaha nu står det ECK på mitt kort. Jag glömde helt bort vanten och imorse såg jag den. Någon hade lagt upp den på bänken i busshytten. Den låg där ensam och förfrusen. Den ligger fortfarande där helt övergiven eftersom jag skulle ha missat bussen om jag stannat och plockat upp den. Stackars, stackars vante.


Kommentarer
Postat av: Helena

Ha ha jag har minsann observerat din vante i busskuren, fast jag visste inte att det var din :)

2010-01-13 @ 09:27:26
Postat av: Dena

Haha ^^

2010-01-14 @ 13:22:45
URL: http://skymf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0