"Never theorize before you have data. Invariably, you end up twisting facts to suit theories, instead of theories to suit facts." ~ Sherlock Holmes


Igår var jag, Anna och Emma och såg Sherlock Holmes. Den var asbra! Helt underbar musik och otroliga effekter. När slakteriet exploderade och det var helt tyst...jag rös och håret på mina armar stod i några minuter minst.
Jag blev besviken när jag först fick reda på att Jud Law skulle spela Watson, Doktorn ska ju vara en knubbig liten man. But he grew on me. Den enda dåliga detaljen som störde mig så otroligt var Rachel McAdams. Hon var urusel som Irene Adler. Adler ska vara graciös och full av makt. McAdams var svag, fejk och inte minst patetisk. Men för en så allvarlig film skrattade vi många gånger och den gjorde en på riktigt gott humör. Slutet slutade så Conan Doyle det bara gick, vilket är jätte bra! Jag förstod inte varför Holmes och Watson slogs hela tiden. Hallå de ska inte slåss, de är ju de som är poängen, att de är smarta! Jaja, men jag hade velat att Sherlock spelat lite mer på fiolen istället för att sitta och knäppa på den hela tiden.

Efter filmen visade Emma upp sina fullt utvecklade detektivkunskaper genom att förutspå bussens ankomst. Jag är riktigt imponerad. Sedan var Anna och Emma tvungna att knata tillbaka till bion för att Anna glömt sina vantar.

Basically: DEN ÄR VÄRD VARTENDA ÖRE!


"The Official Trailer"
 



[Holmes is handcuffed to the bed naked with only a pillow covering him. A maid walks in and screams]
Sherlock Holmes: Madame, I need you to remain calm and trust me, I'm a professional. Beneath this pillow lies the key to my release.
[the maid screams again and runs away]

Dr. John Watson: Get that out of my face.
Sherlock Holmes: Its not in your face, its in my hand.
Dr. John Watson: Then get what's in your hand out of my face.
Irene Adler: Ugh, they've been flirting like this for hours.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0