"Ich bin doch klein lustobjekt!" ~ (Deutsch Dean)

Onsdag 13 januari 2010

Det var öppethus på vår skola och jag och Anna bestämde oss för att vara med och leda de små vilsna lammen i rätt riktning. Det började kl 19.00 och vi slutade 14.25 eftersom Shannon (våran engelska lärare) var på universitetet och därför hade vi ingen engelska (dagens sista lektion). Om vi satt kvar på skolan så skulle vi få en Subway macka (blä! ...tydligen är det bara jag som tycker så...) och vi hade våra tyska brev att skriva. Seriously, jag orkar inte tyska breven, jag står bara ut för att få åka till Tyskland. Breven tog jädrigt lång tid att skriva, vi blev klara kl 18.00! Mest nog för att vi lalade runt, tittade på en tysk barnserie och det bästa av allt (Insert: drypande sarkasm) Tysk dubbad Supernatural! Om man bortser från de prepubertala rösterna och de mördande översättningarna är det riktigt kul!
Ich bin doch klein lustobjekt. HYSTERISKT! Haha, men iallafall fick vi våra mackor (Still hate Subway!), åt dem och tänkte på det faktum att vi hade en timme över.
Då blev det bara till att traska ner till SF och hämta ut biljetterna till Sherlock Holmes. När vi kom tillbaka var Birke (Tyskalärare och öpperhus ansvarig) nära ett nervös sammanbrott, hon trodde jag och Anna dragit hem. Vi blev ansvariga för fikabordet igen (cha ching) och satt och samtalade och lyckades bli halvt förälskade i en karaktär i våran bok som var skapad för att hatas (epic fail!). Jag hade också tidigar fått reda på av Nora (franskalärare) att "Pojkarna" (Shannon, Peter (Sam- & Religion) & Magnus Ledman (IR & Geografi)) har en diet tävling. Vid ett tillfälle kom de alla tre samtidigt fram till fikabordet. Där stod de och flinade mot varandra. Roligt, roligt.
På tal om Ledman så kan Nora härma honom jätte bra (på ett positivt sätt of course) och det var extra roligt att Peter kom in i klassrummet när hon höll på som bäst!

Blev chockad över hur många på våran skola som tittar på Midsomer Murders. Det blev kalabalik när jag sa att Barnaby ska sluta och att den nya rollen ska gå till någon random kvinna.
Vad jag älskar min skola. ^^

Men tyvärr blev 13 timmar i skolan för mycket och det märkte man när jag började säga saker jag inte borde. Fan alltså, jag hoppas att Nora inte la märke till det och om hon gjorde det så hoppas jag att hon förstod att det inte var något negativt utan bara något som Furusekten funnit roande att spekulera om.

Woooh lång dag minst sagt.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0