"Many people look forward to the new year for a new start on old habits." ~ Author Unknown

I'm late, I know, I know... Jag har bara inte haft tid (läs orkat) så ja, jag gör det nu helt enkelt.





Mina Nyårslöften:

1. Sluta vara lat. (Ja det löftet kommer att gå åt skogen, kolla bara datumet på det här inlägget!)



2. Göra listor. (Listor, listor och ännu mera listor! Jag tycker att jag får så mycket mer gjort när jag skriver listor.)



3. 100 böcker. (Jag ska ha läst hundra böcker av alla slag innan året är slut och jag ska börja med Stolthet och Fördom(ar) så att Anna kan vila i frid (öh, Anna är förövrigt inte död, sorry för den dåligt formulerade meningen).



4. Ta körkort. (Vroom, vroom........VROOM!!)



(P.s. Det är inte jag på bilden. Oh dear, jag känner att det är för sent eller snarare för tidigt för mig att sitta vid datorn (se tiden för inlägget) jag har blivit galen!)

5. Se tre nya platser (minst). (Jag ska till både Tyskland och Frankrike med skolan på vårterminen, så jag har kommit lite mer än halvvägs redan!)



6. Förbättra min Franska. (Nu fan ska det bli bättring!...Ma vie est tragique...)



7. Börja dansa. (Den här terminen ska jag använda gratiskursen vi får genom skolan till att börja dansa på Balettakademien. Vad vet jag inte riktigt än...)


EDIT: Aldrig i livet att det blir modernt! Eww...

8. Lära mig laga persisk mat. (Yummy!...and a skill.)



9. Bygga upp muskler. (Jag ska besegra min kusin i armbrytning!...Han är typ 40 och har biceps stora som mitt huvud men vill man så går det!)



10. Planera min framtid. (Visst verkar det långt borta men en dag står man där och undrar, hur hamnde jag här?, vad ska jag göra nu? Så det är lika bra att få det bortgjort annars skjuter man bara upp det och allt går åt helvete (som mina läxor).




Skål och gott nytt år (fem dagar försent)!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0