Fortsätt drömma...

Emma, I hate to break it to you, men din mamma har ljugit för dig i hela ditt liv.

Det fick jag reda på under en mycket spännande dröm som jag hade för några nätter sedan. Det var nämligen så att jag och Hanna satt och tittade på en australiensisk ungdomsserie där Emma hade huvudrollen. Hon hade hittat ett gammalt brev/vykort och gamla foton där hennes mammas födelsedatum var daterat. Saken var bara den att Emma visste att hennes mamma var född ett helt annat år, eller ja, det var det Cecilia hade sagt till henne i alla fall. Så efter att Emma hade gjort en übersnabb uträkning insåg hon att hennes mamma har ljugit om sin ålder!
   "Jag visste det, jag visste det!" squealade jag och praktiskt taget hoppade upp och där jag satt. "Hur många år var det hon ljugit om?" frågade jag Hanna, för Emma hade räknat ut det alldeles för snabbt för att jag skulle hinna med.
   "Fyra, tror jag," svarade Hanna.
   Gud vad spännande. Vad ska Emma göra i den här situationen? Ska hon konfrontera sin mamma eller försöka luska ut saker på egen hand. Och varför har Cecilia ljugit, vad tjänar hon på det? Vilka hemligheter döljer sig egentligen i den här familjen?

Det fick jag aldrig veta. Just efter denna världsomvälvande upptäckt vaknade jag. Vilken skymf.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hahahaha! Seriöst?? Så jäkla psycho (men roligt!)! Värsta såpan ju. Undra vad som inspirerade den egentligen?

2010-07-23 @ 17:07:48
Postat av: Anna

jag och hanna hade sett på LiarLiar och där är det en tjej som ljugit om sin ålder, men varför det blev din mamma fattade jag aldrig...^^

2010-07-26 @ 19:48:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0