“Not everything is a mermaid that dives into the water.” ~ Russian Proverb

När jag berättade för Anna att jag aldrig tittat på sommarlovs morgon fick Anna samma ansiktsutryck som om jag helt plötsligt förvandlads till en krukväxt. Hon uprepade frågan "Har du aldrig sett sommarlovs morgon x antal gånger?" och började sedan förklara vad sommarlovs morgon är och var "på våran tid" (när vi var små) som om det var den viktigaste information jag någonsin kommer att få höra och att jorden kommer ramla ihop om jag glömmer bort det nu när jag vet. Jag ställde några frågor och Anna blev tvungen att förklara flera gånger hur det hela gick ihop. Jag tyckte att allt lät en smula bekant och fick små minnes bilder tillbaka och när jag frågade om Vintergatan varit en del av sommarlovs morgon någon gång verkade det som om min okunnighet inte var lika djup som Anna trott. *Phewh*

The point of this rant är att Anna ville att jag skulle titta på det för att se ett program som heter "FÅNGAD" och se en kille som heter Ryan som tydligen ska ha liknad Alex Rider så som jag och Anna velat att han såg ut i filmen. (Död åt Alex Pettyfer)
Såg honom. Han var ju ful, Anna! Alex ska vara söt och cuddly.

Vi kom även överens om att Australienarna gör de bästa ungdomserierna (förutom "Tribe" som sög!). That's life, japanerna gör skräck, australienarna ungdomsserier, engelsmännen mysterier och amerikanarna allt annat. Iallafall mådde jag dåligt efter 5 min av tittande. Sveriges röst skådespelare kan gå och dö en smärtsam död. Ni vet fan inte vad ni håller på med.

Helt plötsligt blir jag sugen på att se en film med sjöjungfrur, så jag går in på imdb.com och söker på ordet "Mermaid". Tittar runt lite och märker en massa olika avsnitt från samma serie som poppat upp. En glödlampa börjar lysa över mitt huvud och jag drar slutsattsen att det måste vara en serie som handlar om sjöjungfrur.
Och det gjorde den.
And guess what...
Det är en australiensk ungdomserie!
Lite små töntig och riktigt, riktigt underhållande är den också.
Har alla tre säsongerna och tar mig sakta men säkert igenom dem. And you know what the best part is?
Craig Horner är med! Han heter Ash och har världens fulaste frisyr! Anna, the dude i "Legend of the Seeker"!


H2O: Just Add Water


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0