Resan till Skitholm och vidare...

Hallå kära läsare!

Jag, Dena, skriver detta testament från den stora staden Göteborg. Om jag inte överlever resan hem eftersom den går via Stockholm ber jag er att visa mina sista önskningar den hänsyn de förtjänar.

När vi for ifrån Umeå en grå fredag med sikte mot den avskyvärda svenska huvudstaden visste jag att det inte skulle sluta lyckligt. Väl framme hoppade vi alla i säng efter en lång dag inträngd i en BMW som plötsligt bestämt sig för att krympa. Dagen efter for vi till älskade IKEA! Varför har vi ingen i Umeå?

Sista Önskan nr. 1: Mamma, ring Vad-han-nu-heter och be honom bygga ett IKEA i Umeå.

Jag köpte tre lampor till mitt rum, två vägglampor och en bordslampa. Nu behöver jag bara ett bord att sätta lampan på.

Visst är de fina ^^

På söndagen for vi till något slags köpcentrum och traskade runt tills jag och Aria började gnälla. Tjänade dock på att fara dit med mamma, köpte en tröja och en hoodie på Cubus samt en tröja och en jätte fin blå leopard mönstrad sjal på New Yorker. Men det är så mycket roligare att handla i den butiken i Tyskland.

På Måndagen var det dags. Gamla stan. Det enda bra med Stockholm. Pappa hade kollat upp vart Comics Heaven låg innan vi gav oss iväg för att det visade sig att jag är helt okapabel att hantera kartor även på internet. (Lets not even speak about real ones made of paper!) Vi hittade affären. Den var PYTTELITEN! Det låg högar med serietidningar överallt. Lite Buffy prylar här och var. Det som förvånade mig mest var Yaoi sektionen. Den låg brevid en stor låda med Kalle Anka tidningar. Hmm... hur tänkte de där? De är ju inte riktigt riktad mot samma åldersgrupp to put it mildly. Gick fundersam vidare till SFBokhandeln.
I AM NOW THE PROUD OWNER OF THE ENTIRE TORCHWOOD SERIES. Booyaa! (That is until Season four comes out, god know when.)

Sista Önskan nr. 2: Anna, wenn (if) I don't make it... Capitain Jack Harkness is all yours. I becoming reacquainted with Mr. Ianto Jones on this side of the grave and (unfortunaly) have no need of an immortal man (Not that he was entirly mine to begin with). Best wishes to you.

P.S. And kill Gwen for me *Evil Grin*

Köpte Torchwood: Children of Earth för endast 199 kr. De hade sänkt pristet från 249 kr bara för mig (In my dreams). De hade även rea på den sjätte Barnen Baudelaire boken (De Hemliga Hisschaktet) 45 kr! Fatta att jag var så nära att köpa den för 84 kr!

Sista Önskan nr. 3: Pappa, köp de resterande böckerna i serien och begrav mig med den kompletta samlingen.

När jag skulle betala blev den stackars kassörskan lite förvirrad. Först ville den röda blinkande saken inte skanna in den. När hon tvingat den till att göra det vände hon sig till mig och sa: 298 kr tack. Medan hon packade ner sakerna och jag fumlade med pengarna tänkte jag lite borta: 199+45= inte 298. Vad summan igentligen blev är lite för avancerat för min hjärna.

Dena: 289?
Tjejen bakom kassan: Ja...? Eller, den här kostar 199 (Pekar på Torchwood: CoE) och den här 9...(ser rea prislappen) nej men oj, den skannade visst in orginal priset. Nej du ska ju få mer pengar tillbaka (Jag hade gett henne tre hundringar). Vi det här laget hade min hjärna ruskats till liv och jag förväntade mig 56 kr tillbaka. Men nej. Tjejen drar fram en freaking miniräknare! En miniräknare för talet 199+45! Jag mena det är ju inte världens svåraste tal (ska jag säga...shush jag jobbar inte i en affär av en anledning) OCH hon hade ju knappat in de på kassan. DET STOD 244 PÅ DISPLAYEN! Yeash! Efter två år:
Varsågod!
Dena: Tack! Hej då.
Utanför dörren: Hmm... en 50-lapp, en tia, en femma, och en enkrona. = 66 kr. Mera pengar tillbaka indeed. *Smile*

Sista Önskan nr. 4: Aria, du kan få extra tian.

Vid det här laget hade jag fått en vägbeskrivning via sms av Anna till en japansk butik som jag inte kommer ihåg namnet på. Där köpte jag och Aria choklad POCKY och jag övertalade pappa att köpa origami papper för 32 kr! i Umeå kostar samma förpackning 149 kr. Seriously.not.funny! Vi (jag och Aria) tvingade med pappa över gatan till Japanska Torget där Aria gjorde en awesome uptäckt. Ramune! Wee! Det är sjukt gott och flaskan är seriöst det roligaste som finns.


Anyway dagen efter gav vi oss iväg igen mot Sveriges so far bästa stad Göteborg. Men nu är jag trött och orkar inte så resten av testamenten kommer förhoppningsvis imorrn (men most likely inte).

Kommentarer
Postat av: Anna

Hahaha!!! cracking up

Awesome, tack så mycket för Jack, men I hate to break it to you, jag ska ha honom före dig ÄVEN FAST du inte dör typ, nu i veckan^^ he's mine, hehe...:P

2010-07-23 @ 00:02:28
Postat av: Dena

Fine have him! I want Johnny more anyway ^^

Hey can jag låna SN boxen nån gång? Ska tvinga Aria att se första avsnittet :P

2010-07-24 @ 17:41:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0