Buh-bye MP3's, CD's and the modern music life - we're going back to the good 'ol LP's!!

Idag när jag och Dena var på stan vågade vi oss in i Burmans Musik, den där lilla skivaffären bredvid Åhlens som alltid utstrålar läskiga vibbar.
"Kan vi inte gå in där?" frågade jag Dena på impuls.
"Sure. Jag har typ bara vågat mig in där, typ, två gånger."
"Samma här. Den känns creepy."
Så vi tog mod till oss och klev in i musikens dunkel och hamnade direkt framför AC/DC-cdskivor. Vi övergick dock ganska snabbt till att kolla runt på deras massiva LP-samling och gav emellanåt fram små förtjusta utrop när vi hittade något vi gillade. Killen bakom disken tyckte nog vi var lite konstiga efter att ha squealat över LP's av Bob Seger, AC/DC, The Animals, Foreigners och Metallica.

Efter att ha gått igenom tre lådor med LP's för fem kronor styck hittade vi två stycken som vi kände att vi bara MÅSTE ha. Efter detta prisvärda köp skyndade vi oss hem till mig och lyssnade och dansade till den fantastiska I'm Holding Out For a Hero, She's a Lady, Simon and Garfunkel och andra gamla hits som min pappa äger (vi kollade igenom hans LP-skivor och det mesta var klassisk musik, följt av en hel del jazz, några Chile-, Angola- och Cubaskivor från det vänsterinriktade 70-talet och ett fåtal svenska "vishits", bland annat en som handlade om en nallebjörn). Yey!!!

Vi har prompt bestämt oss för att lyssna på I'm Holding Out For a Hero varje gång Dena kommer hem till mig och dansa loss som galningar. Vi måste dock öva upp konditionen litegrann för efter bara några låtar var vi båda andfådda...^^ LP-skivor är verkligen helt underbara, det där "knastret" som hörs precis innan låter drar igång får mig nästan att rysa. Me Like!

Efter vårt dansande grävde vi fram lite kladdkaka i frysen och såg fyra avsnitt av Torchwood. Om det faktiskt är någon som läser den här bloggen ska jag inte tråka ut er med detaljer, utan håller mig med att helt enkelt säga att det är awesome och vi squealade sönder under första avsnittet och att Jack Harkness is the best captain EVER.

Well, that's it for now, I'm signing out.

PS. Och Dena, glöm inte... I SEE YOU!!!! *hint, hint*^^

Kommentarer
Postat av: Sofiiiiiaaa

Ni borde ringa mig, vi har roliga LP's. Min mamma var en rocker ;)

2010-06-23 @ 22:47:01
Postat av: Emma

Haha. Jag får också sådana vibbar av Burmans musik. Det verkar vara en väldigt vanlig känsla... :D

2010-06-24 @ 13:22:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0