Lööördag.....

Den här dagen är helt vrickad. Jag vaknade halv två efter att ha sovit tretton timmar. Somnade med migrän igår kväll och har fortfarande ont i huvudet. Har legat i sängen all min vakna tid idag och inte gjort någonting.

Mamma har suttit bänkad framför tvn sedan klockan tolv och sett på förberedelserna till det kungliga bröllopet. Victoria och Daniel har precis sagt "ja" till varandra och håller nu på att byta ringar. Jag hör det från tvn i vardagsrummet hur de säger efter prästen "jag, Victoria Ingrid... bla bla tar Daniel Olof... bla bla bla till döden skiljer oss åt". När de gick in i kyrkan hade mamma nästan tårar i ögonen (LAAAME) och när nån kör började sjunga en psalm fick pappa nästan tårar i ögonen!! Min PAPPA!! Snälla nån, hur kan de vara så mesiga? Mamma kommenterade det och sa:
"nu gråter han nästan".
Pappa sa "nej, alltså, det är ju en så fin låt."
Mamma: "Låt, nej, det är ju en psalm."
"Nej, jag kallar det låt."

Jag orkar inte med dem. Mina föräldrar har till och med ätit tårta idag. När jag frågade pappa varför han köpt en tårta sa han att det var för att Åsa döptes för exakt 24 år sedan.

Vi har aldrig firat dopdagar förut. Jag tror pappa tog bröllopet som en anledning till att äta någonting gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0