Hallo!? Süss, süss, süss, Ach so! (Don't ask)

Tack Anna för din fina kommentar. M°ste säga, med allt gnäll och groll om att h°lla kontakten är det f*n ingen som komenterar!

Mitt sportlov tog dock slut ig°r. Jag började min praktik p° ett apotek i närheten. Fy fan vilket tr°kigt jobb! Jag skulle sluta direkt eller ta livet av mig om jag var apotekare! Jag togs under en Dr. Khadijes vingar (Hon pratar persiska, enligt henne d°ligt, enligt mig mycket bra.:)) Hon visade mig runt apoteket och visade vart allt l°g. Efter ett tag kom hon till en massa sk°p och sa vilken medicin som l°g vart. Hon kom till en hylla och sa:"Här har vi första hjälpen saker. Bandage, pl°ster, osv. Vi har även sprutor eftersom det finns s° m°nga junkies här.)" Och s° gick hon vidare. Jag tänkte, jaha, ska jag anta att jag hörde fel eller att det betyder n°got annat p° tyska. Jag fick svar p° det ganska snart. "Det där är apotekets kylsk°p där mediciner som m°ste vara ned kylda finns och det där är v°rt, där vi har v°ran mat." sa Doktorn, "Och det där är v°rt kassask°p där vi har de narkotika klassade medicinerna. Vi m°ste ha den inl°sta pga alla junkies som bryter sig in." (De sk°pet stod vi öppet hela dan)

Hmm...borde jag bli rädd? Blev bjuden p° te som hette (och fortfarande heter) Sweet Kiss. Snacka om skrattanfall jag fick. Vad är det för ett namn p° en tesort?! Det stod p° paketet: Kirsche-Erdbeeren Aroma. (Körsbör-jordgubbs arom) Varningsklockorna började ringa vid aroma. När jag stoppat ner tepasen blev teet RÖTT! Bokstavligen. Eld nej, brandbils RÖTT! Nu är jag rädd...

Det finns en rysk kvinna som jobbar där. Det l°ter hysteriskt roligt när hon pratar tyska med rysk brytning. Jag som kan ingedera vet aldrig riktigt vilket spr°k hon pratar.

Fick ett quest idag. Skulle ta mig till en gata och leverera medicin till en tant. Iof l°g gatan mittemot apoteket och tanten bodde 2 hus bort men det spelar ingen roll när man är i ett främmande land. (Förövrigt l°ter tyska kassaapparater likadant som svenska, för er som undrade.) Lämnade medicinen och fick en euro i dricks! Woho! Det är ju bara 11 kr men om jag fick 11 kr för varannat hus jag passerade skulle jag bli rik jädrigt snabbt! :)
Made my day!

Har seriöst inte ätit s° mycket i hela mitt liv som jag gjort de här 2 dagarna! Folk bara matar mig hela freaking tiden. De har jätte söta sm° brödbutiker här! Med en massa godsaker!
Brätzel(saltakringlor) är s° sjukt gott! Och Croissanter! Mmmm....
Men det bästa av allt (som inte ens är tyskt) är: Schokobrötchen! (Pain au Chocolat (Chokladbröd för er som varken kan tyska eller franska)) Om Gud existerade skulle de här brödbutikerna vara hans (eller hennes, vem vet?) g°va till jorden!

Anna jag är förv°nad över the lack of response till Torchwood! Med har g°tt igenom 200 kanaler. Nada. Bara 650 kanaler kvar! Det finns en tysk serie däremot som har ett par, de är l°ngt ifr°n steriotyper men de bara gullar med varandra hela tiden. Skittr°kigt. Jag vill ha some ACTION!

Oh, oh oh har köpt en skjorta a la Petter! Fancy!

P.S. Apotekarna som jobbar där är rädda för sin chef. Jag ska träffa henne imorrn.

P.P.S. Hannah Montana har aldrig l°tit bättre! (Saaaarkasaaaaam)

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha, klart att du ska ha Torchwood ju, jag uppmuntrar alla slags obssessions, till och med fåniga britter som är utklädda till fiskar...^^ Så länge jag slipper se hela serien. Fast du kunde ju ha lagt pengarna på något mer vettigt. Som Yaoi till exempel. I'm head-over-heels in love with Hiroki/Nowaki atm!



Wiiiii, har du köpt en Petter-skjorta?!?!?!?! Yey, go Dena!!!!!



Junkies? Seriöst?! Oh my...



Får du prata mycket tyska? Har du lärt dig mycket?

2010-03-11 @ 23:39:55
Postat av: Kate

Fin blogg :)

2010-03-11 @ 23:58:45
URL: http://blondafanskapet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0