WARNING! Tysk dator, det finns inga ohn! (Hoppas ni förstar, det gar ju inte att skriva det bokstavligt sa det far bli fonetiskt.)

Okej kom fram idag. Pa Arlanda fick jag världens chock först när min morbror helt random köpte en 8:a pack kexchoklad till mig, sedan när jag gjorde samma misstag som i Umea. Jag glömde att ta ut datorn och det pep om mig hela tiden. (Blev kroppsvisiterad 2 ggr pa tre dar) Vid gaten fick jag ännu en chock när ett par började prata tyska, jag var ju inte i Tyskland än! När jag satt mig ner satt en mamma och läste en vikinga saga till sin son. Da klickade det. Jag ma inte vara i Tyskland men jag sitter vid en gate som leder till ett plan som flyger dit. Snacka om att känna sig dum! Väl i Tyskland var det inte hälften sa hemskt som jag trodde att det skulle vara. Pa flygplatsen mötte jag personen som skulle hämta mig, han hade med sig sin flickvän (det fick jag reda pa senare, gissade det men hon kunde ju vara vem som helst med tanke pa att jag inte känner igen nagon jag skulle till.) iallafall sa killen hej pa persiska: Salam. Jag svarade ju förstas, Mama och Papa har uppfostrat en artig flicka men när det kom till tjejen blev det akward. Jag visste inte om hon pratade persiska eftersom hon inte sag persisk ut, men jag ville inte prata tyska och fast min första reflex vara att helt enkelt säga: Hej! Ja det värkade inte som en sa bra ide vid en andra tanke. Jag valde den mest säkra vägen ut: jag log och nickade. Kom ihag LE och NICKA. Funkar varje gang. När jag blivit upp plockad pa flygplatsen sa bad jag en bön till alla högre väsen existerande eller ej att han inte skulle stanna bilen. Jag visste att om bilen stanade var ett möte men nästan kompletta främlingar en självklarhet. Den stannade. Det var inte sa farligt. Manga: "Ahh vad stor du har blivit!", "Kommer du inte ihag min", "Blahi, blaha" det var jätte roligt! Det är precis som resten av min släkt. Det var trevliga pa ett hemtrevligt paträngande sätt, skrattade och stojade, skvallrade lite smatt som om, om de sa det till varandra sa skulle jag inte höra eller första (inte för att jag kännde nagon de pratade om). Jätte roligt!

Har sett: Simpsons, The Mentalist, NCIS, House, CSI Miami, Pirates of the Carrabien, Halv 8 hos mig (Kändisedition) och tyska Idol. Allt självklart pa tyska. PAIN!!! (Självklart sag jag inte klart nagon av programen, bara typ fem minuter var.)

Med den summaryn säger jag: Guten Nacht!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0