Hallo!!

Har haft sa fullt upp att jag inte hunnit skriva nagot. Hur som helst, i onsdags (inte torsdags som jag skrev) var visom sagt i skolan och pa kvällen var vi pa Wasen, en Volkfest (folkfest), typ som... öh... "Pitea dansar och ler" fast mycket, mycket, mycket större. Efter at Dena, Sofia, Hanna och nagra av tyskarna hade akt alla snurra-snurra-runt-backochfram-uppochner-karruseller som fanns gick vi in i öltältet. Därinne var det precis som alla fördomar svenskar har om tyskar: folk som gick omkring i folkdräkt och serverade öl i jättestora glas, folk som stod pa bordet och dansade, folk som rökte inomhus. Det var väldigt roligt i alla fall och vi dansade de konstiga danserna och sjöng de konstiga sangerna och lärde Hannas tysk Sma Grodorna sa nu vill hon göra "the frog dance" hela tiden.

I torsdags var vi i Stuttgart och shoppade och det var awesomly roligt fast det spöregnade hela dagen. Pa kvällen var Malin och jag hemma hos Dena och hennes tysk och vi at Maultauzen (ja... ngt liknande hette det i alla fall) och det bade spaghetti och kött och innehöll ngt som var misstänkt likt snor men det visade sig vara ganska gott.

I fredags var vi pa utflykt i regnet, vi akte till ett slott och det var ganska trakigt. Sen for vi till en gullig stad som hetter Tüblingen och gick pa Eiscafe (glasscafé) och at hur god glass som helst! Efter det for vi till Rittersport och köpte chocklad. Mums.
Pa kvällen gick vi till ett disco som hette Efef och de spelade Wasenmusik och sedan mystiska 90-tals dängor, typ Spice girls och Aqualatar.

I lördags var jag pa Malins farmor och farfars födelsedagsfest och blev inhoppare i familjebandet och spelade Cajón (en lada som man sitter och trummar pa). Sedan innan vi gick fick jag 20 Euro av Malins farmor!!!!!!!! Snacka om generöst.
Pa kvällen for vi till Stuttgart och at pa kinarestaurang, sedan drack vi cocktails. Hälften hade beställt med Alkohol och hälften utan. Jag smakade pa Dena och Fannys som de delade och sa " BLÄÄÄÄ!" Bartendern tittade väldigt konstigt pa mig, men ursäkta da,men det smakade precis som hostmedicin.

Idag, söndag, har jag varit i kyrkan med familjen och fick än en gang spela trumlada. Malin och jag har övat pa var presentation som vi ska ha i skolan imorgon och om nagon timme kommer Hanna Mella och hennes partner hit och vi ska öva tillsammans hela gruppen. Pa kvällen ska Dena med tysk, Hanna med tysk, Sofia med tysk och Fanny utan tysk komma hit och vi ska grilla och se pa Frontalknutschen (Angus, Thongs and Perfect Snogging).

Vi har typ skrattat ihjäl oss under den här resan, vi kommer att posta en massa citat senare.

Tschüssi!!!

Kommentarer
Postat av: Emma

Hahah, låter awesome! Själv har jag haft den tråkigast helgen i mannaminne... Men nu ska jag göra geografin så då blir det lite roligare i alla fall. ;)

2010-05-09 @ 18:29:43
Postat av: Anna

Just det ja - har faktiskt spanat in brandsläckarna här. Nu kan jag skriva i min rapport att "tunnelbanestationen i Stuttgart har inte brandsläckare fran Sverige."

Magnus kommer bli sa stolt:P

2010-05-09 @ 23:05:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0